Målet holdt og Invicta ble den andre britiske bilen med tre års garanti på chassiet. For å markere dette, ble bilen satt hardt på prøve i en rekke langdistanse-løp, sammen med rolls-Royce og Bentley, som var kjempet seg i mellom på denne tiden. Bilen ble kjørt av Macklins svigerinne, Violet Cordery, som satte flere rekorder på slutten av 20-tallet, både i Frankrike, Italia og Storbritannia. På Monza-banen i Italia, satte hun fire verdensrekorder og 33 italienske rekorder. I 1928, kjørte hun og søsteren, Evelyn, en 4,5-liters Invicta Tourer sammenhengende i 21 dager, på Brooklands-banen, en distanse på 30.000 miles.
Da publikum begynte å miste interessen for disse dage-lange løpene, kastet Invicta seg inn i vanlige baneløp og rally. Den samme suksessen gjentok seg og Invicta håvet inn seiere i mange år, bl.a. i Monte Carlo. I 1930 oppgraderte Raymond Mays sin Invicta S-type til å gi 158 hk. og vant en rekke klasse-seiere på bane og i bakkeløp. Donald Healey lånte rekordbilen til Violet Cordery for bruk i internasjonal rally. I denne bilen ble Healey utsatt for en kollisjonsulykke i Norge, men overlevde og klarte kort tid senere å vinne Rally Monte Carlo i 1931 som første brite. Invicta ble bare solgt uten karosseri, men Macklin gav strenge instrukser til dem som designet karosseriet og detaljstyrte utformingen av de fleste detaljene som smykket bilen. Han ville forsikre seg om at bilene framstod som maskuline muskelbiler. På tretti-tallet, ble Invicta rammet av depresjonen, som grep om seg over det meste av den vestlige verden.
Macklin var fast bestemt på at merket skulle være representert blant de flotteste og beste i verden og med Bentley hengende over skulderen, lot han ikke økonomien gå utover kvaliteten. Senere ble han tvunget til å kutte på prisene, men hloldt fast på sin filosofi. Dette ble merkets endelikt, og førte til at den siste bilen forlot fabrikken fredag 13. oktober, 1933.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar